tisdag 22 juni 2010

Telefonsamtal med ödmjukhet?

Jag till telefonisten på FK i morse:

"Om jag låter arg så är det inte för att jag är arg på dig vet du, utan det är hela det här systemet som gör mig arg. Så det är inte meningen att göra dig ledsen."

Men nog lät han lite knäckt efter 20 minuter i allafall, fast att jag hade talat om för honom att det inte var personligt...

SENSMORAL: Skälla kan jag uppenbarligen fortfarande.

2 kommentarer:

  1. Just därför är jag så glad att jag inte längre jobbar på försäkringskassan. Du anar inte hur mycket skäll för sånt jag inte kunnat rå för under de 20 år jag jobbade där.
    Inte är det bättre att jobba med åkare som jag göra nu. Skäll och gnäll varje dag.
    men du from första juli ska ingen få skälla på mig mer hipp hipp hurra

    SvaraRadera
  2. inte alla som ber om ursäkt varken före eller efter. va goo du är som gjorde det! :o)

    SvaraRadera