söndag 24 februari 2013

Oscarsgalan


I natt är det årets stora filmhändelse och för min del - uppesittar-tajm!
I år ska jag erkänna att jag bara har sett en bråkdel av de nominerade filmerna, till skillnad från annars.
Men jag hoppas iaf (trots att jag inte sett de flesta) att följande statyetter går till:

Bästa regi - Ang Lee, Life of Pi.
Bästa kvinnliga huvudroll: - Jennifer Lawrence, Silver Linings Playbook.
Bästa kvinnliga biroll: Anne Hathaway, Les Misérables.
Bästa originalmanus: Quentin Tarantino, Django Unchained.
Bästa animerade film: Brave.
Bästa utländska film: Kon-Tiki (Heja Norge!).
Bästa manus efter förlaga: Life of Pi.
Bästa scenografi: The Hobbit.
Bästa foto: Life of Pi.
Bästa specialeffekter: The Avengers.

Kanske jag har prickat in något rätt iaf... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar