lördag 4 maj 2013

LOKA recension!


Härmed ska jag ge er min alldeles egna recension på LOKAs tre nya sorter av kolsyratvatten: Lemon Pie, Chocolate Shake och Strawberry Ice cream!

Lemon Pie
Doften slår emot mig som något otroligt fräscht och friskt och jag tänker genast på en varm sommardag, sittandes på stranden. Känner verkligen citronen.
Här känns kolsyran markant, men det gör inget. Det gör bara att vattnet känns ännu fräschare, ännu friskare.
Tyckte dock att det kändes lustigt att de velat göra en smak med citronpaj, med tanke på att jag tror att det inte är en så vanlig paj i just Sverige. Kanske var det därför jag hade svårt att jämföra?
Men smaken är ändå fantastisk!
Detta kommer att bli en sommarfavorit. Vare sig jag sitter i gassande sol på beachen eller under parasollet med en god bok här hemma.
Betyg: 4/5.

Chocolate Shake
Doftar verkligen som om det vore en chokladmilkshake jag har framför näsan!
Jag ser i mitt inre hur jag sitter i bilen efter att ha tryckt en hamburgertallrik(något som jag inte gör längre, men iaf...) och har en underbar efterrätt med sugrör i min rattfria hand.
Tycker inte att det är så mycket bubbelvatten, smaken är len och precis som doften så smakar det faktiskt chokladmilkshake.
Det är ingen längre eftersmak och det passar mig alldeles utmärkt. När jag lägger ihop doften, smaken och hela flaskan i sig så ger jag den genast full pott.
Detta är min favorit av de tre. Bästa möjliga!
Betyg: 5/5.

Strawberry Ice cream
Denna trodde jag mest på, eftersom jag älskar jordgubbar. Men här kom besvikelsen.
Vattnet doftar jordgubbe, men på ett väldigt konstgjort sätt. Funderar först på om jag verkligen vill dricka, för att det luktar för preparerat.
Smaken är stark och jag upplever den helt klart som "jordgubbig", men...här kommer bilden fram där jag blandar Fun Light-saft åt brorsbarnen och bara ska provsmaka pyttelite för att se om det är för starkt eller för svagt. Ingen höjdarbild, eftersom jag alltid grimaserar efter det där provsmaket.
Jag tror att barn gillar det här vattnet. Fråga mig inte varför, men något säger mig att det tilltalar barn. Och hur illa jag än tyckte om att dricka denna, så skulle jag ju hellre se att ungar drack LOKA-vatten, än saft och läsk.
Men här fanns inte mycket kärlek, jag häller hellre en påse frysta jordgubbar i en kanna med kranvatten.
Betyg: 1/5.

**********************************

Tyckte inte du som jag?
Attans!
Men det är bra att vi tycker olika, annars så skulle världen bara vara svart eller vit.
Eller brun, gul och rosa kanske... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar