Visar inlägg med etikett irriterad. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett irriterad. Visa alla inlägg

onsdag 16 april 2014

Julen varar ända fram till påska...

...så nu är det nog! Släck för i h-vete julbelysningarna grannar!
Jag älskar dem när det är mörkt och kallt och vintern bankar på dörren, men i ett par månader har jag mer än stört mig på den stora snögubben, ljusgardiner och ljusslingor på altaner, adventsljusstakar(!) och diverse ljusnät som lyser dygnet runt.
Lata jäklar!

Imorgon är det Skärtorsdag och Påsk, så nu ÄR faktiskt julen slut. Det är ljust ute till efter 21 på kvällarna och det blir bara ljusare. Så nej, jag förstår inte längre tanken med det "lilla extraljuset".

Jag brukar låta det irritera mig lite lagom i vanliga fall, men inte bry mig. Folk får göra vad fasen de vill egentligen, så länge det inte skadar någon.
Men just nu retar det sådan gallfeber på mig, att jag har lust att ta med mig sekatören och klippa av varenda sladd medan ni sover.

Nu är det Påsk, men jag antar att mina kära grannar och andra sockenbor får upp sitt påskris lagom till Midsommar. Och sen får det väl vara uppe tills det är Jul igen...

tisdag 21 maj 2013

Surt sa grisen

Men fy vad irriterande!
Här satt jag hela natten till gårdagen (eller ja, halva då...) och planerade turkosa inköp.
Igår förmiddag tittade jag in på IKEA:s hemsida för att säkerställa att allt fanns, och det gjorde det minsann.

85% av det jag var ute efter var slut, fanns inte i färgen eller fanns inte alls i butiken!
Jag var tvungen att kolla igen när jag kom hem, kollade extra noggrant att jag var inne på rätt butik och jo, nog fanns det i butik enligt hemsidan.
S U R T.

ICA hade dagen till ära specialerbjudande på bordstabletterna, så de fick följa med hem åtminstone.

Rustas personal hittade min alldeles egna sommarpresent till mig själv inne på lagret. Gissa om det nästan kom tårar när jag inte hittade den butiken, efter att ha kämpat igenom IKEA:s mastodontbyggnad och besvikelse efter besvikelse?
Men tack gode någon, den fanns!

Så nu finns en turkos baden baden (min, bara MIN!) och en ensamt turkost ljus på bordet därute.
Och tabletterna förstås, men jag hade ju tänkt lite mer än så.
Jakten fortsätter.

torsdag 10 november 2011

Jag ber inte om hjälp så ofta

Har fått en tid idag kl. 13.00 med lilla Mysan.
Jag förklarade så gott jag kunde i telefonen och de var så gulliga i luren och sa att de skulle göra så gott de kunde för min lilla kissekatt, men också för min plånbok.

Kändes skönt när jag avslutat samtalet, men så var det ju det här med att vi behöver skjuts på något sätt.
Färdtjänsten erbjuder inte sina tjänster så ofta längre och jag vill inte att min lilla sjuka katt ska behöva åka samresor i flera timmar över hela stan innan vi kommer hem.
Så jag frågade combon/exet om han kunde göra ett undantag för oss. Om inte för mig, så iallafall för lilla kissen, som ju varit lika mycket hans de senaste 4,5 åren.
Han ska dessutom in till stan, för han ska ju jobba senare idag. Veterinärbesöket är ett par timmar före.

Han sa ju inte nej, men han hade fasen lika gärna kunnat göra det.
Jag har förvisso inte fått något svar alls egentligen, så får väl se om jag behöver panikragga skjuts i sista sekund.

Tillägg:
Usch, nu låter jag sådär otacksam och bitter... Som en riktig surkärring.
Han behöver ju inte alls hjälpa till om inte han vill det, vi är ju inte ihop och han flyttar snart ut. Jag måste faktiskt klara mig på egen hand och kan inte ta för givet att han kanske kan hjälpa till med skjuts ibland, oavsett det gäller en katt eller mig eller något annat.
Är bara så van att han funnits till hands under så många år, att det är en lite jobbig omställning. Speciellt nu, när katten är dålig och jag verkligen känner att hon behöver komma iväg.
Men det är ju inte exets fel, något utav det.

onsdag 28 september 2011

Teknikens värld

Hemtelefonen har inte fungerat på 5 veckor.
Vi trodde att det var åskan som plockat den, men när jag köpte en ny telefon så var den lika död som den gamla.
Fick efter mååånga lååånga samtal tag i en person på Telia som verkade ha något begrepp. Om något. Vad vet jag inte riktigt, men hon skickade i allafall hem ett nytt modem till mig.
Kombon kopplade ihop igår kväll och det provringdes. Från den gamla telefonen. Det fungerade. Yay!

Vad fungerade inte i morse igen? :/

Min mobil hänger dessutom på sista refrängen och jag beställde därför en ny för 1,5 vecka sedan. Den fanns ju på lager så det skulle nog gå undan. Vad bra!
Men oj.
Den fanns visst inte alls på lager. Hade inte gjort på länge, Telia vet inte heller när den kommer in på nytt.
Så nu sitter jag utan hemtelefon, utan mobiltelefon, men kan som tur (i oturen) är surfa och se på TV åtminstone. [Peppar, peppar...]