Visar inlägg med etikett kamera. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett kamera. Visa alla inlägg

fredag 25 juli 2014

Min dag idag


Så kom då denna dag även i år. Igen.
Nu är jag 36 år minsann. (Egentligen inte förrän 23.40 ikväll, men...)

Livet rullar på och varmt är det. Tror att jag lyckades åka på både sockerchock, solsting och solsveda idag.
Och tog halvt död på några tappra födelsedagsfirare ute på altanen i gassande sol, eller närapå åtminstone.
Tror att både min ena bror och svärmor svettades av sig några kilon under en och en halv timme...

Min sambo gav helt klart bästa presenten, en liten kamera för amatörsmässigt hemmabruk! Inget att fotografera galopperande hästar med, men absolut att föreviga fina ögonblick här hemma med.
Jag blev själaglad!
Utöver det, ett presentkort och en söt skål från en lokal keramiker. Mycket roligare att få en sådan än något masstillverkat.

Jag vill verkligen inte klaga på vädret, men idag orkade jag inte med värmen alls.
Svetten rann av mig och jag satt ute med gästerna med en kylklamp i nacken och torkade mig konstant med flera servetter hela tiden.
Att jag hade duschat kallt innan hjälpte föga. Kände mig som en superslusk.

Nästa vecka sägs det att det ska bli lite svalare.
Jag hoppas ju att sommarvärmen fortsätter, men +35 varje dag i nästan en vecka och ingen fläktande vind på det... Det är jobbigt oavsett ålder och hur man mår.
Vatten och skugga och svalka sig ofta, det är det som gäller. Märker att det gör skillnad när jag spolar kallt vatten på handlederna ett tag ett par gånger om dagen.
Så det ska jag gå och göra nu. Tjingeling

onsdag 6 februari 2013

Det var vinter idag med

Field and snow by Sundinska
Field and snow, a photo by Sundinska on Flickr.
Slog upp ögonen och skådade en sol i snödiset.
Orkade sonika ut med lånade kameran en kort stund och fick några bilder på hundarna och omgivningen.
Det var ett bra tag sedan jag fotograferade och fann mig väldigt ringrostig. Men roligt är det. :)

Ni hittar bilderna HÄR.

lördag 9 juli 2011

Dygnet runt-stress

Hann inte med att lägga upp några fredagsbilder, det finns inte utrymme någonstans på dygnet nu riktigt.
Som ni förstår är jag denna vecka och fotograferar på Välingeveckan, precis som tidigare år.
Det har varit en tuff vecka, för jag har tampats med en begynnande förkylning som kom upp till ytan under gårdagen och trots att värken har varit grym, så har jag pressat lite.
Jag brukar få surt igen för det och det börjar kännas lite för mycket för att jag ska känna mig lugn.

Ikväll är det den stora avslutningsshowen och jag jobbar febrilt med att få ihop alla trådar till en löpande helhet.
I år så ska jag faktiskt inte klä ut mig i maskeraden eller pryda ett hörn i speakerbåset, så nu finns det utrymme att hinna ta lite kort istället. Förra året hanns det inte med alls och ja...kameran glömdes helt bort.
Men i år hoppas jag att få bjuda er läsare på några showbilder, men ni får hålla till godo till på söndag i allafall.

Ha en trevlig dag/kväll!