fredag 18 maj 2012

Upp till kamp!

Medan en god vän var till staden och förskingrade pengar på nässpray åt mig, så googlade jag fram hur man gjorde koksaltlösning åt en annan person.
Kom ganska raskt in på koksaltlösning/nässköljare.
Nässköljare??

Jo, så här ser den ut och så här ska det alltså funka:

















När jag kom på att en sådan kanske vore mycket bättre än att trycka in nässpray 5 ggr/dagen, så var den goda vännen redan på väg till mig.
Jaja, huvudsaken är att jag kan andas och det får jag ju göra med nässpray i allafall.

Men så hittade jag dejtens(hemskt ledsen raring...) vattenflaska i köket och fick världens mest fyndiga idé och gjorde helt enkelt en egen nässköljare!
Så nu har jag sköljt nosen två gånger redan och även om jag inte märker någon skillnad än, så kanske det hjälper till på traven åtminstone!

Min nässköljare!:

















 Så nu är det upp till kamp emot bihålorna och dess moster! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar