tisdag 21 maj 2013

Surt sa grisen

Men fy vad irriterande!
Här satt jag hela natten till gårdagen (eller ja, halva då...) och planerade turkosa inköp.
Igår förmiddag tittade jag in på IKEA:s hemsida för att säkerställa att allt fanns, och det gjorde det minsann.

85% av det jag var ute efter var slut, fanns inte i färgen eller fanns inte alls i butiken!
Jag var tvungen att kolla igen när jag kom hem, kollade extra noggrant att jag var inne på rätt butik och jo, nog fanns det i butik enligt hemsidan.
S U R T.

ICA hade dagen till ära specialerbjudande på bordstabletterna, så de fick följa med hem åtminstone.

Rustas personal hittade min alldeles egna sommarpresent till mig själv inne på lagret. Gissa om det nästan kom tårar när jag inte hittade den butiken, efter att ha kämpat igenom IKEA:s mastodontbyggnad och besvikelse efter besvikelse?
Men tack gode någon, den fanns!

Så nu finns en turkos baden baden (min, bara MIN!) och en ensamt turkost ljus på bordet därute.
Och tabletterna förstås, men jag hade ju tänkt lite mer än så.
Jakten fortsätter.

1 kommentar:

  1. Turkos är min favoritfärg och jag tror att det kommer att bli jättefint med den färgen, lite hav och söderhav och bryter fint mot din bruna veranda. Jag hade förut ett helbrunt hus (min fd mans val) och det var så dystert och fult. Nu är det gult och vitt och det gillar jag bättre.

    SvaraRadera