tisdag 30 november 2010

Inte att förglömma

Vi firade vår förlovningsdag igår kväll med hemköpt mat, ett glas vin och tända ljus i matsalen.
Det blev kanske inte så romantiskt som det låter, men helt klart minnesvärt.

Sambon började tokblöda näsblod efter halva måltiden och satt sedan resten av middagen med en stor tuss uppkörd i ena näsborren som blödde igenom hela tiden. Trots att han gick och bytte flera gånger, så blödde det igenom igen och igen.

Istället för dessert så blev det allmän avmaskning av både hundar och alla katter.
Inte planerat, men det behövdes och var dags. Och eftersom alla katterna samlades i köket då de visste att vi ätit mat(det kan ju finnas rester!), så passade vi på att förena nytta med nöje.

Lite senare kände sambon sig febrig och lade sig i soffan.
Jag såg till att han fick i sig Panodil och C-vitamin. Därefter satte jag mig i fåtöljen bredvid och somnade så småningom framför TV:n.
När jag vaknade hade sambon gjort reträtt från soffhörnan och elden hade slocknat i kaminen. Det drog kallt.
När jag väl fått fyr i fanskapet igen, så valde sambon att ta kvällen. Han började jobba 07.00 i morse, så jag förstår att han behövde sova.

Så fick vi dagen firad i allafall.
Och liksom den minnesvärda dagen i Göteborg för två år sedan, så tror jag nog att även årets förlovningsdag kommer att kommas ihåg ett bra tag... :)

1 kommentar: