måndag 8 november 2010

Frostvit trädgård

En härlig morgon!
Solen tittade in genom sovrumsfönstret och kondensen emellan glasrutorna. Bra dagar har solsken, även om de ändå kan vara dåliga rent fysiskt.
Men solsken värmer så skönt i hjärtat, så det brukar bli en fin dag på något sätt i allafall.

Frosten som har legat kvar som ett tunt, vitt täcke över gården gjorde ingen besviken idag heller. Ute med hundarna drog jag in friska andetag och kände energin återkomma. Och den där känslan av en slags eufori. Att det är skönt.

Vi intog ägg och bacon, drack kaffe med en skvätt grädde i.
Jag kunde inte hejda mig.
Med blicken över den frostvita trädgården, den vinterfriska luften i minnet och den där sköna känslan som löpte amok i kroppen.
Jag satte på musiklistan med julmusik på datorn.
Och jag njöt! Ack så jag njöt!

Vissa dagar är livet så mycket mer värt att leva än andra. Och precis så känns det idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar