söndag 21 november 2010

Kärt återseende?

Veckan som gått, allmän summering:

Mest spelade låt: Jaa, vad tror ni? :) Johnossi har gått varmt på datorn och favoriten heter förstås "There's a lot of things to do before you die".

Bäst i kylen:
Som hängiven LCHF:are så är grädden otroligt gångbar och oumbärlig i vår kyl. Men just nu så har den lite konkurrens av chokladtårtan...

Veckans dryck: Smaksatt kaffe. Irish Cream-kaffe med en stor skvätt grädde räddar dagen.

Bästa filmen: Oj. Jag har sett väldigt många filmer på sistone, men det har faktiskt inte varit någon som har varit sådär wow. Men jag tyckte om "Killers" och "The Runaways".

Mest positiva: Att BÅDE matrummet och sovrummet börjar se ut som just matrum och sovrum.

Mest negativa:
Dåliga njurar? Har lämnat ett andra urinprov, men vet inget mer i nuläget.

Veckans TV-program:
Har fastnat för "Halv åtta hos mig". Har inte alls vare sig följt eller intresserat mig för det tidigare, men nu tycker jag att det är ganska så roligt. Nya "Pensionärsjävlar" står förstås också i en klass för sig!

Veckans roligaste: Att sambon - kors i taket! - dammsög HELA huset alldeles frivilligt. Nog för att han har haft huvudvärk i några dagar, men...ja..!

Veckans tråkigaste: Träffar inte så mycket folk(som jag vill träffa) längre. Det beror mestadels på mig själv förstås, men det gör mig ledsen ändå. Måste försöka orka mer, det är ju människor jag tycker så mycket om.

Veckans överraskning: Inget slår nog sambons dammsugning!

Veckans husdjur: Lucy, vår kära lilla katt som försvann på strövtåg i somras. Hon har, med lite tid och omsorg, blivit den där underbart keliga sötnosen till katt igen. Precis som hon var innan hon försvann.

Oumbärligt under veckan:
Pengar, trots att det har varit alldeles för lite. Egentligen borde jag skriva färdtjänst, men utan pengar - ingen färdtjänst.

Veckans klädesplagg: Duntofforna som inhandlades på IKEA förra året. För usch och fy vad kallt det är på golven i det nya huset!

Nästa veckas mest efterlängtade: Nästa vecka ser ut att kunna bli den där veckan som går obemärkt genom historien. Men saker och ting kan alltid ändras och jag är öppen för förslag.
Självklart så hoppas jag på att det ska komma mer snö! (inte hos dig, Skogsnuvan!)

3 kommentarer:

  1. mycket kärt! tack!

    SvaraRadera
  2. Antagligen har något kommit ner mellan tanden och tandköttet och så har det blivit inflamation. De spolade rent och tryckte dit en kompress med något gojs på som ska sitta tills på fredag när jag ska dit och ta bort det. Känner sjukt mycket bättre redan nu och livet känns helt plötsligt värt att leva igen, haha ;P De där 635 kronorna var väl spenderade även om jag hellre lagt dem på något roligare ;P

    SvaraRadera
  3. Nej tack för det. Det räcker så gott med att det är 20 grader kallt. Det är eländigt att ha iskalla golv. Jag kör med yllesockar och foffatofflor På natten het vattenflaska med yllestrumpa omkring. Suck vintern har bara börjat än.

    SvaraRadera