lördag 15 september 2012

Ekonomiska bekymmer

Det är helg och jag har suttit ett par timmar och kallsvettats över min dåliga ekonomi.

Förra månaden var det dags att betala full hyra (jag har haft den sänkt pga alla problem som varit med FK och allt annat sedan separationen, tack underbara, söta, snälla hyresvärdar!) och det kändes.
Att jag sedan var dum nog att köpa vinterskor mitt i alltihop gjorde ju inte plånboken gladare. Och så gardinerna... :/
Jag är så glad över dem, men gud så dumt när man inte har pengar!

Nästa månad kommer kylskåpet att gapa lika hungrigt emot mig när jag öppnar det, men jag har ju i allafall tak över huvudet, varma skor ifall det blir kallt och så kommer jag ju att vara så glad, så glad för de nya gardinerna...

4 kommentarer:

  1. Mina nya bästa vänner är paketen med linser... En packe röda linser kostar runt 10-15 kr. Till det behövs ett gäng morötter, lök, buljongtärningar, tomatkross och jag har mat för en armé!!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår dig så väl. Vet hur det är med de svåra valen. Att ha dålig ekonomi är ett skit. Man blir bitter och avundsjuk när man ser hur dom flesta omkring en verkar kunna handla och göra av med hur mycket pengar som helst. Dom som säger att pengar inte har någon betydelse kan ta sig i häcken. Dom som säger så har aldrig varit utan pengar. Trots att du är glad över gardinerna så är dom inget att tugga på när maten är slut. Kan du inte göra som jag. Äta hos goda vänner. Jag har mycket äta att ta igen eftersom folk ofta äter hos mig. Ibland när jag är mat-utta gör jag det.

    SvaraRadera
  3. Uch vad jobbigt :( du har inte en massa prylar som du inte använder då? i så fall kan du lägga upp 100 annonser på tradera utan att betala någon avgift på osålda grejer. Kanske kan hjälpa dig lite iaf?

    Hoppas att allt ordnar upp sig :)

    SvaraRadera
  4. Åh jag känner med dig. Lön på onsdag och det är tomt i kylskåpet!!! Jag vet hur tufft det kan bli efter en separation, det tar tid att vänja om sig vid en annan standard... Be strong!

    SvaraRadera