lördag 13 november 2010

Det är inte lätt när det är svårt

Jag är ju tjej. Eller kvinna. Brutta 30+? Homosapiens av kvinnligt kön kanske?
Eller nej, inte kanske. Jag ÄR ju det.

Mina händer är riktigt kassa. Duger inte till mycket.
Resten av kroppen hänger med, men det är inte mer.
Det är svårt att vara kvinna och försöka vara kvinnlig.
Sätta på sig BH. Sminka sig. Gå i högklackat. Glöm strumpbyxor, och mensskydd ska vi inte ens diskutera...

Men ikväll ska vi till några vänner på deras något försenade(2 år) inflyttningsfest.
Jag vet att ingen skulle må dåligt av att jag "bara" kom hel och ren. Men jag skulle tycka att det vore roligt att få lite färg, hjälpa de där kvinnliga dragen att se lite kvinnligare ut.
Så på försök, gjorde jag idag mitt bästa för att sminka mig.

Resultatet blev att en skräckslagen tvättbjörn utklädd till clown stirrade tillbaka på mig i spegeln.
Så om inte sambon är en jäkel på att lägga makeup, så får jag nog nöja mig med hel och ren kvällen till ära ändå.

1 kommentar:

  1. Jag är också dålig på att göra makeup och gör det bara när jag ska åka på dans. Mest blir det lite tonande creme mascara och lite läppglans. När man är omålad annars så blir man ju i alla fall lite bättre. Skillnaden märks. Hoppas du hade trevligt.

    SvaraRadera