lördag 27 november 2010

Nu är det inte långt kvar!

Jag tänder inget förrän det har slagit över till söndag.
Vårt hem kommer att se precis lika mörkt och tråkigt ut ända fram till natten emot söndag.
Kl. 00.01 tänder jag stjärnor, stakar och utebelysningen.
Kommer antagligen att väcka grannarna med ett elektriskt norrsken strax efter midnatt!
Åh, så jag längtar!

Idag är sambon på affärsdag med sitt jobb.
Vad skönt, då kan jag pyssla med alla mina advent- och julsaker i lugn och ro, utan någon som gnäller och gnatar om allt det där som jag älskar så mycket.
Ja, för min gubbe, han avskyr allt som har med jul att göra. Det enda som han skulle sträcka sig till att säga att han gillar är väl julbordet...

Natt till söndag, natten till första Advent, då är det jag som är det där barnet igen.
Den lilla flickan med stjärnor i ögonen som fick tända det första ljuset i adventsstaken hemma på det blå matsalsbordet.

1 kommentar:

  1. Jag är också en julfreak som har hur mycket julgrejor som helst att rota med. I år har jag dock bestämt mig för att låta bli utegranen. När det är över 20 grader dag efter dag vill man inte gå i skogen och leta gran och än mindre stå ute i kylan och klä den. Håller mig inne och eldar och tänder första ljuset

    SvaraRadera