lördag 5 maj 2012

Igen och igen

Så var det helg. Igen.
Tycker bara att det är helg hela tiden.
Kanske för att det är då alla andra pustar ut, suckar förnöjt, dricker öl eller vin på balkongen i underbart väder och njuter av lite välförtjänt ledighet.

Jag har också saker inplanerade på veckorna, men det blir ändå att dagarna rullas ihop och det enda jag minns är helgerna, för då är alla andra så glada och nöjda och för mig är det...ungefär som alla andra dagar.
Helgerna känns som längst och ofta längtar jag till kommande veckan istället för fredag till söndag.

Jag klagar inte. Jag bara berättar. Skriver av mig.
För att jag tänker på det och för att det är ännu en lång, dryg och tråkig helg.

1 kommentar:

  1. Om man inte jobbar så blir lätt alla dagar likadana helg eller vardag. Det har jag märkt nu sedan jag slutat jobba. men.....du ska inte gå och tro att alla har så mysiga helger. De flesta jäktar omkring och har massor att göra på helgerna som dom inte har hunnit under veckan. Jag minns mina jobbardagar som ett evigt helgjäkt då man skulle hinna lika mycket på två dagar som man nu har en hel vecka till.

    SvaraRadera