onsdag 9 januari 2013

Berättelsen om Pi ~ Life of Pi


Bio med älsklingen blev det igår och det var filmen Berättelsen om Pi (Life of Pi) som vi såg.
Vi såg den i 3D-version och även om jag inte sett den i original, så rekommenderar jag den skarpt i 3D!
Väldigt bra och häftiga effekter som helt skulle ha uteblivit annars.
Under hela introt satt man och log och skrattade till över de olika händelserna, kanske är det så man känner sig när man är lite hög och hallucinerar samtidigt?? :)

Jag hade väldigt svårt att se vissa av djurscenerna, efter som mitt hjärta blöder för djur som far illa på något sätt. Kan ju inte berätta några detaljer, för då förstör jag ju allt för er som inte sett den...men ni som redan varit iväg vet förstås vad jag menar.

Mycket känslor, tankar och djur som far illa till trots, så genomsyras filmen av en underliggande humor och vi skrattade ganska ofta.
Gå och se den! Och gör det på bio. I 3D!
Den kommer att vara bra hemma på TV:n i DVD-spelaren också, men man kommer att missa mycket av det fantastiska äventyr vi fick vara med på igår.

2 kommentarer:

  1. Jag måste ha ögonen öppna för att kolla om den går på någon annan bio nära oss. Du vet att vi har 12 mil till närmaste stad så att åka dit bara för att se film blir både för dyrt och får långt i vinterföret.

    SvaraRadera
  2. Jag har förstått att du inte bor nästgårds med en biograf, och bensin är dyrt.
    Även om film gör sig bättre på en stor bioduk i en stor salong, så blir det ju betydligt billigare att ta hem den på DVD när den släpps.

    SvaraRadera