tisdag 8 januari 2013

Nu tar vi oss nöjet

Usch vad deprimerande läsning detta år har bjudit på än så länge. :/
Smärta, elände och kärleksbekymmer.
Det är skönt att få skriva av sig, men hur kul är det att läsa om skiten hela tiden? Inte alls skulle jag tro.
Jag skriver för mig själv, men någonstans så finns det ju ljusglimtar. Varför bara skriva om allt det mörka och nattsvarta hela tiden?

Idag ska jag och älsklingen ta oss tid, råd och nöjet och gå på bio!
Berättelsen om Pi står på dagens schema.
Vi älskar båda att gå på bio och vi ser fram emot filmen med spänning.
Jag har inte läst boken, men oftast gör man ju sig en tjänst i att se filmatiseringen först och läsa boken efteråt.

Någon som har sett filmen eller läst boken, eller kanske både och?

6 kommentarer:

  1. hhppas ni får en mysig stund med bion å att filmen är bra.
    för mig gör det inget att du skriver av dig. jag tycker det är ganska skönt att veta att man inte är själv om allt elände. inte för att det är bra eller roligt att du är sjuk. men nu är det som det är och för mig ger det mig utrymme att få må skit utan "dåligt samvete" om du fattar vad jag menar.

    bättre att skriva av sig än att tjata på andra så att deras öron trillar av ;)

    så fortsätt du att blogga på ditt vis det är din blogg och vi som läser gillar den annars skulle vi inte läsa

    kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en jättebra film!

      Ja, man väljer ju själv vad man vill läsa, även på en blogg. Och det är terapi att få skriva av sig.

      Kram!

      Radera
  2. Håller med Kicki ovan, gillar din blogg! :) Du skriver så bra och har kloka funderingar oavsett vad ämnet gäller.

    Angående filmen så vill jag också se den och tror liksom du att det är en fördel att inte ha läst boken, man blir ju alltid så besviken då :o) Hoppas att ni fick en trevlig kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det värmer!

      Filmen var väldigt bra, så nu ser jag fram emot boken. :)

      Radera
  3. Jag och min brorsdotter skulle gå på den filmen i juhelgen men det var inställt eftersom filmen kommit på avvägar. Det var synd för jag tror jag skulle gillat den. Hoppas att ni får nöje av den.
    Kanske är det så att man behöver skriva av sig det tråkiga och det är därför det ser ut som det gör på bloggarn. När man är på strålande humör och allt är bra gör man något annat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, sånt har jag hört händer ibland. Men vad synd att det drabbade er. :(

      Så är det nog. När det är bra dag eller roligt, då vill man inte sitta vid datorn och hänga.

      Radera