fredag 18 januari 2013

Köksgardin för billig peng

En kompis kom hem häromdagen och vi satt och pratade bort ett par timmar över några koppar.
Jag hade precis börjat kämpa med arr byta ut julgardinerna emot ljusare, "vårigare" varianter i fönstren och gnällde lite över att jag fortfarande inte, efter 2,5 år i huset, hade hittat någon passande gardin till köksfönstret.
Hon berättade att hon hade lite tyg hemma, om jag ville så kunde hon sy upp en kappa?

Ja tack. Varför inte?

Idag kom hon, med vad jag trodde skulle vara en hemsydd gardinkappa, men som istället visade sig vara en sprillans ny hissgardin i jättefint tyg, helt klart passande ett kök.
Hon hade själv beställt hem den i höstas, men tyckte inte att den passade hemma hos henne alls. Och eftersom returfrakten var så dyr så tänkte hon att dottern kanske var intresserad.
Tur för mig, så ville inte dottern ha den, så nu hänger det äntligen en fin gardin i mitt köksfönster, helt ny, för nästan inga pengar alls. :)

TACK!

 Bild lånad ifrån Jotex.se

1 kommentar: