onsdag 27 mars 2013

En resa

Jag satte mig att meditera en stund under kvällen idag.
Jag har inte gjort det på över ett år och kände mig mer än ringrostig. Men när jag bad om lite hjälp så slappnade jag av och fick mig en resa med mycket känslor och väldigt mycket ljus.

Jag skrev ner några ord som "kom" på en lapp efteråt.

Kärlek
Barn
Föräldrar
Lyssna
Älska
Rosa

Går runt med en väldigt lätt och bra känsla efteråt. Jag borde meditera oftare, för det gör mig gott och får mig att se saker i ett annat ljus.

Bara fantasier...tänker nog en del.
Om det så är så är jag gudaglad ändå, för tänk att man kan få så otroligt mycket kärlek av sin bortgångne pappa genom att blunda, andas och slappna av. Och att känna det så länge efteråt.
Då är jag glad om jag har så stark fantasi.
Jag önskar att ni har så mycket av den själva, så att ni få kan uppleva det samma.

2 kommentarer:

  1. låter härligt. jag har oxå blivit dålig på att meditera men det är otroligt givande på många sätt. kanske borde börja igen. fina ord som kom.
    kram

    SvaraRadera
  2. Att meditera är nog väldigt nyttigt. Jag var på en månskensmeditation med ett gäng kvinnor i förrgår och det gav en del energi. Du ska nog inte vänta så länge mellan gångerna för då är det svårare. Allt kräver träning. Så är det ju. Trevlig påsk på dig

    SvaraRadera