fredag 24 januari 2014

Har det gått en vecka till?

Nu springer fullkomligen tiden iväg.
Januari = raketmånaden.
Personligen gör det mig inget. Jag längtar till Februari och bokrea!

I söndags började äntligen handikappridningen igen och det var visst inte bara jag som gottat mig i julmaten. Min handikapphäst Sissi såg ut att ha ätit gott hon med... :)
Det var förstås väldigt jobbigt att sitta till häst igen, speciellt dagarna efter, men också väldigt, väldigt roligt.
Jag känner mig privilegiad att ha fått den här chansen och jag hoppas att ridningen fortsätter att stärka upp mina förtvinade muskler och övertrötta lekamen. Något som jag vet att den stärker är min själ och det är inte så illa pinkat.

Vi har det väldigt kallt sen snart en vecka tillbaka. Så gissa om jag inte var så road över att sotaren skulle komma hit igår eftermiddag, speciellt då vi bara har vedeldning som uppvärmning.
Sambon gick sonika upp i ottan och tände kaminen, gick och lade sig igen och sedan var det bara för mig att tvinga upp kylskåpet några timmar senare och elda i två timmar till, innan farbror Svart skulle komma.
Ja, det var tvunget att brinna ut tre timmar innan han kom, och med -10 grader ute, så sjönk innetemperaturen ganska kvickt. Sotarjäkeln bestämde sig även att vara en timme sen och när termometern tittade ned på 14 grader här inne, så var det bara att baxa fram konvektorelementen och slå på. SUCK.

Det räcker med så lite för att tappa uppvärmningen och vi har haft svårt att hålla värmen sedan igår.
Imorgon blir det tufft igen, för då jobbar sambon och jag är bjuden på 50-årskalas.
Kan man lära hundar att elda i kamin??
Om kroppen nu orkar, så får det nog bli en kort visit. Ibland får man prioritera.

Men nu ska jag nog dricka lite kaffe. Och fortsätta vänta på Februari. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar