tisdag 4 mars 2014

Bildblogg?

Jaha, ser hon bara på TV och har öppnat bildblogg den där Sundinskan?

Ja, man kan ju nästan tro det!

Men det är väl snarare så att det har varit torka på skrivarfronten.
Det som jag i vanliga fall skriver av mig, har jag fått ur mig på annat sätt istället. Och det är ju faktiskt positivt!

Annars går livet sin stilla gång.
Kaffe på morgonen, yoghurt på kvällen.
Hundarna är friska och glada.
Sambon är förkyld, men glad.
Jag har haft väldigt mycket huvudvärk, vilket är jobbigt och tärande, men ibland ska man ha lite motgångar också.

Vi planerar att möblera om lite grann här hemma under våren.
Inte köpa något nytt, kanske eventuellt byta ut saker. Eller snarare minimera.
Det känns som att vi har för mycket grejer och saker och jag upplever vissa ställen i huset som "plottriga" och det har jag aldrig varit förtjust i.
Jag vill ha utrymme och luft.
Och ju mer grejer, desto lättare stökas det till. Dessutom så försvåras alltid städningen om man har en massa pryttlar och småsaker som står/ligger överallt.

Min utmaning i vår blir att röja ur och städa upp i grovköket.
Sedan vi stängde igen ytterdörren dit (för trappen utanför är under all kritik och rent ut sagt farlig), så har det blivit ett allmänt skräp- och stökrum och ofta får man bana sig en väg fram för att hitta tvättmaskinen och torktumlaren som ju ska vara någonstans därinne. 
Jag har tänkt länge på hur jag skulle vilja göra med eländet och nu tror jag mig ha hittat en bra inre bild för hur jag ska göra och hur vi ska lösa så att det inte blir sådär i fortsättningen.

Ska bli spännande att se hur det hela slutar.
Kanske jag delar med mig av en före- och en efterbild när det ter sig.
Kan ju inte sluta lägga ut bilder nu, när jag så uppenbart har skapat en bildblogg! :)

1 kommentar:

  1. Tänk att alla har vi sådana rum som blivit fulla med grejor utan att man liksom riktigt vet hur det gick till. Lycka till med röjandet och jag ser fram mot att se bilder på före och efter

    SvaraRadera