onsdag 17 november 2010

Glädjetår

Dagen började sent. Men ganska så bra. Stelben till trots.
Kallt ute, men hundarna var nöjda och jag drog mössan extra långt ner över öronen.
Vi skulle täta hålen i källaren idag, men sambon fick skynda till jobbet istället. För att dagen började så sent.

Vi har mycket ved, men den är sur. Alla som försökt att få liv i blöt ved, vet att det inte är lätt.
2,5 timmar senare brinner det äntligen i kaminen, men då har inomhustemperaturen redan hunnit sjunka till futtiga +14,5 grader.
Så nu sitter jag här och huttrar, två meter ifrån kaminen.
Katterna och jag trängs för att få mest värme.
Jag har hämtat vintertofflorna i dun som låg nedpackade i hallgarderoben och en extra tröja.

Men en dålig start kan bli en bra avslutning.
Ett telefonsamtal gav mig lite sinnesfrid och jag grät en liten glädjetår.
Tack för de orden!

1 kommentar:

  1. Jag har också sur ved iår och jättestora klampar. Jag använder tändklampar som brinner rätt länge och då brukar det gå att få lite fart. Irriterande är det och 14 grader har jag för jämnan även om jag eldar fast närmaste kaminen eller vedspisen är det ju varmare förstås.

    SvaraRadera