onsdag 25 juli 2012

Alla dessa missförstånd

Att känna mig misslyckad för att jag är +30, singel och barnlös, det är MIN känsla. Så som jag känner det inombords i MIG. Inte så som jag ser på alla andra i samma livscykel.
Bara för att förklara mig, eftersom det kom några anonyma kommentarer om detta som jag valde att inte publicera. Missförstånd!

Alla väljer självklart sitt eget liv i det mån man kan och jag vet och respekterar fullt ut att det finns 30+:are som varken vill ha relation eller barn - någonsin. Och för mig är det deras liv, inte mitt. Jag varken ser ned på dem eller ser dem som misslyckade.
Att jag är gammal, barnlös och singel och känner mig ensam och misslyckad, det är helt och hållet min känsla och syn på mig själv. Min självbild.
Är vi på det klara med varann?

Sen måste jag ju ändra om lite i mitt liv, för numer är jag faktiskt "bara" gammal och barnlös, inte alls ensam och mest misslyckad för alla mina dåliga val här i livet som ställt mig på "HOLD".
För igår tog dejten och jag beslutet att ta ett seriösare steg i vår relation och gå från "dejt" till "förhållande".
Så dagens bästa födelsedagspresent blev en pojkvän..! :)


3 kommentarer:

  1. Jag känner mig som du. Jag är snart 30 och känner mig som 15 typ. alla bara vet vad de vill, och skaffar barn och allt hit o dit. Jag har visserligen en fin sambo men vet inte ens om det är han som är rätt - hur vet man? Jag känner mig så rädd för att han är fel, ävn om han är underbar liksom... jag hatar att 30 är nån slags siffra för vad man måste vara för att bli accepterad och man måste ha allt typ. ananrs är det fel på en...

    SvaraRadera
  2. Då får jag grattulera till en fin födelsedagspresent. och jag håller tummar å tår att det den relationen ger dig/er "ringar på vattnet" och sprider sig utåt åt det håll som du önskar.

    kram

    SvaraRadera
  3. Se så där ja. En av punkterna med livets vedermödor borta. Grattis till det. Kanske han till och med har en volvo så du kan stryka den punkten också. Livet går framåt och egentligen är du ung som faaan. Jag är 64 och då kan man börja tänka på gammal.
    Lev nu livet fullt ut och njut av det som finns att njuta av för alltid finns det någon ljusglimt när man minst av allt anar det.

    SvaraRadera