lördag 20 oktober 2012

Det lät så enkelt...

...bara ge katten det här fodret enbart.
Jag tänkte nog aldrig på att alla mina katter äter samma mat, på samma ställe, med fri tillgång dygnet runt, och har så gjort sedan urminnes tider.

I början kändes det så enkelt att bara separera Mysan från de andra, men hon springer ju självklart till det stället hon är van att få mat. Och de andra katterna är superintresserade av Mysans nya dunderfoder och försöker äta upp det så fort jag lämnar rummet.

Precis som med en del annat här i livet, krävs ändrade rutiner och kontinuitet.
Som det ser ut nu, så får vi helt enkelt försöka utfodra katterna på regelbundna tider i fortsättningen, de tre andra för sig och Mysan i ett annat rum. Men då oroar jag mig för Kennedy, för hon vill bara äta när hon är ensam, för Rufus är lite tuff emot henne vid maten. :/

Det lät så enkelt, så simpelt...
Jag oroade mig för kostnaden, men nu vet jag vart det största problemet kommer att äga rum. *suck*

1 kommentar:

  1. det blir bättre, jag lovar =) Så där får vi göra med, och de flesta andra som måste ge annat foder till någon av sina katter. kan du inte låta kennedy äta i ett eget rum också? Eller låta kennedy äta i eget rum och Mysan äta med rufus? och hålla ett vakande öga medans hon äter så ingen annan tar hennes mat? vi brukade få fösa undan asus och eba ibland när linux åt, men det blev bättre med tiden.

    jag hoppas att fodret hjälper lilla skrutt och att hon blir bättre.

    SvaraRadera