fredag 19 oktober 2012

Frist

Jag skulle ha blivit med tre katter idag, istället för fyra.
Men någon eller något ville annorlunda!

När jag pratade med veterinären på förmiddagen och vi bestämde tid till eftermiddagen, så frågade hon varför jag skulle ta bort min katt.
Och jag svarade sorgset att det var för att jag inte hade råd med vare sig operation eller livstidsmedicinering och att det var det sista jag kunde göra för att hon inte skulle lida.
Hon frågade då om jag inte visste att det fanns ett helt nytt foder, specifikt just för min katts sjukdom(?).

Och där tog dagen sin vändning ifrån sorg och tårar och väldigt tungt, till något som kanske kunde bli bra.
Det nya fodret är dyrt och om det går bra, så behöver hon äta det resten av livet.
Men tänk om det funkar?
Vad är de där extra kronorna varje månad, emot 24 timmar oklanderlig kärlek?

Mysan är bara 14,5 år och det är ingen ålder på en katt.
Tänk om det här nya fodret fungerar och hon får 5 år till? Om jag får fem år till?
Det var ingen tvekan, vi gör ett försök och håller tummarna!

2 kommentarer:

  1. låter som dagen slutat som i sagorna. hoppas verkligen att fodret funkar. har tänkt på dig hela dagen. är så glad för eran skull
    stoooor kram <3

    SvaraRadera
  2. Å så glad jag blir. Jag vet hur hemskt det är att mista en god kattvän så går det att fixa med specielt foder så är det värt vad det kostar. Lycka till

    SvaraRadera