onsdag 3 april 2013

Kroppen är inställd på värme

Påsken kom och gick...
Det blev lite fjädrar ute i buskarna i trädgården, men det var precis så mycket påskfirande som blev här hemma.
Vi åkte iväg på påskaftonen till goda vänner och avnjöt trerätters knyt och spelade Trivial Pursuit. En helt okej helg och lagom mycket "fira".
Ska tilläggas att vi (eller så var det bara han, det framgick inte riktigt denna gång...) faktiskt var bjudna över till rara svärmor på påskmiddag under helgen, men sambon tackade vänligt men bestämt nej denna gång. Jag fick veta det först efteråt och kände en stor tacksamhet.
Krystad påskmiddag i helvetet? Nej, det hade nog inte Jesus-killen diggat tror jag.

Det har blivit sommartid på klockan och solen lyser nästan varje dag. Men varför så kallt?
-10 grader på nätterna och lite plus på dagarna. Snön smälter visserligen, men ack så sakta, och mina leder protesterar vilt. Kroppen är inställd på värme nu, men den finns inte.
Vi eldar och eldar från morgon till kväll.

Jag har skådat både svala och tussilago, så våren är onekligen på väg. Det är väl bara för tålamodet att bita ihop och vänta lite till. Det där som jag är så dålig på.
Tycker inte att jag gör annat än väntar!
Kanske att det är min lott här i livet. Att vänta.

2 kommentarer:

  1. å tussilago. här får vi nog vänta ett tag till. men den som väntar, väntar ALLTID för länge ;) vill oxå har vår NU på en gång. vill oxå ha värme i massor. vill å vill å vill.......

    SvaraRadera
  2. Här blommar ingen tussilago men tack vare de kalla nätterna är sparkföret och snöskoterföret helt fantastiskt och solen är jättevarm. Så varm att jag till och med bränt mig lite i pannan när jag varit ute hela dagarna och bara lapat sol. Myrorna har kommit fram i stackarna så visst är våren på väg men det går sakta men rätt vad det är så bara brakar det till

    SvaraRadera