måndag 16 april 2012

Så mycket kärlek

Så mycket kärlek det har strömmat in på mail och sms idag, jag är alldeles rörd och har grinat i omgångar.
Trodde att jag skulle vara hatad och dumpad på flera sätt efter mina ord under helgen.
Men jag måste få skriva av, få ut och ventilera. Jag är ledsen om någon har tagit illa upp, för det var aldrig min mening.
Jag ville bara få ut det där som är så svårt att säga och be om - HJÄLP.

Blev så nedstämd under gårdagen att jag till slut valde att bjuda in det gamla stallfolket till en grillfest hemma på MIN altan senare i sommar, och bara att planera en tid och dag gav mig kväljningar och svår beslutsångest.
Så här i efterhand så sitter jag och gnager naglar och undrar varför jag fick för mig något så dumt, men samtidigt så vill jag så gärna bjuda på något jag med. Bjuda lite på mig och på mitt hem.
Bjuda de som ligger mig så varmt om hjärtat fortfarande och då har jag inte haft häst sedan 2007.

Men gammal kärlek rostar ju inte, det vet ju varenda barn.

3 kommentarer:

  1. bra idé tycker jag. men måste du bjuda på all mat (om det nu var tänkt så). kan ni inte ha knytis å så kommer alla lite tidigare och hjälper till med alla förberedelser. så har vi gjort många gånger och det är aldrig nån som protesterat utan mer en självklarhet att alla ska bidra med något. då får alla känna sig delaktiga och värdefulla på sitt sätt.

    och var inte rädd för att säga till om att du inte fixar hela kalaset ¨på egenhand. ta det som en "träning" i att be om hjälpt. för när man väl vågar fråga eller be så förstår dom flesta hur läget är och ställer upp.

    kramen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. De som kommer får ha med både egen mat och dryck, jag står bara med lite smått och med värdinneskapet - vilket kommer att räcka gott och väl. :)

      Radera
    2. vad bra. det kan vara jobbigt nog ändå. hoppas att det blir trevligt å att du har en bra dag då. för man behöver lite fest mitt i skiten för att orka även om festen tar musten ur en. men man kan inte bara tänka på det fyskiska det psykiksa måste få sin dos med. där brottas jag jämt med mig själv. det är lättare att stanna hemma eller låta bli att bjuda. men det slutar med att jag blir en instängd grå liten skygg mus.

      kram

      Radera