tisdag 29 maj 2012

Dagarna rusar

Så kom och gick helgen.
I lördags följde jag med och blev bjuden på gott grillat hemma hos dejtens mamma och styvfar och senare samma kväll såg vi Loreen vinna Eurovision Song Contest för Sveriges räkning. Grattis Loreen!

Söndag var lagom, varm, loj och skön. FFH i all ära, men jag tror att den börjar tröttna lite på mig faktiskt. Jag grillade en köttbit på kvällen och tittade på film.
På måndagen kom dejten ut på kvällen och vi grillade igen. Det är liksom den tiden, det vädret nu. Och grillat är så gott!

Idag är det tisdag.
Dejten följde med mig till pappas grav för vattning, men väl där var blommorna som jag planterade för mindre än 2 veckor sedan nästintill döda av värmen som varit. Typiskt! :(
Vi vattnade gravarna, gick in i lokala bykyrkan och tittade på sköldar, innan vi besökte nyöppnade byaffären på hemvägen. Och hem kom vi - och grillade för fjärde dagen i rad!

Imorgon är det onsdag och läkarbesök och provtagning.
Jag inser att dagarna fullkomligen rusar och att det snart är helg igen.
Just den här veckan hoppas jag på bra dagar, gott om tid och tur. Flyt! För på lördag ska jag ha fest för stallfolket här hemma på altanen och jag behöver planera mer, handla mer, göra mer och städa!

Den här veckan behöver jag ha, så jag hoppas att jag får den.
Jag hoppas, önskar och ber om att jag får ha den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar