fredag 1 februari 2013

Men solen skiner!

Dagarna går fort nu.
Våren ser ut att bli intensiv. Mycket rehab, handikappridningen, sambon som kommer att vara borta en månad...
Jag var tvungen att lägga några saker åt sidan, för att vara på den säkra sidan att jag kommer att orka och inte bli sängliggande emellan alla uppgifter.
Kören får tex ligga på is till efter påsk. Tråkigt, för jag tycker så mycket om alla som är med och det är så härlig stämning. Så mycket mer än bara sång och musik.
Men efter påsk ser det lugnare ut och sambon har kommit hem igen, och då hoppas jag att inte vårstarten har slitit ut mig för illa och att jag kan sjunga med dem igen.

Det är skönt när det händer saker, men det är jobbigt också.
Jag blir fort trött, får mer ont, orkar mindre.
Önskar att det vore tvärtom, att jag får en kick utav det, sådär som jag fick innan jag blev sjuk. Ju mer fart, desto piggare blev jag.
Nu är det helt omvänt och ju mer jag försöker företa mig, ju mer handikappad och sliten blir jag.

Men solen skiner! Och solen gör mig alltid glad. :)

1 kommentar:

  1. Du ska se att du får mer kraft nu när solen börjar skina in i våra sinnen. Det känns liksom lättare när mörkret inte är så intensivt längre och det kommer in någon solkatt på golvet och solstrålarna kommer in. Energin tar liksom slut när det börjar vara i den här tiden. Fick ett råd som jag kanske ska ge dig. Ät blodapelsiner. Dom är som godast nu och ger massor med c-vitamin. Dom växer bara på Cecilien och har dubbelt så mycket c-vitamin som en vanlig apelsin. Dessutom är dom jättegoda nu. Man får försöka med det som går för att få lite kraft den här tiden.

    SvaraRadera