torsdag 22 augusti 2013

Efter gott kommer sämre tider

Inför fertilitetsbesöket fick vi då ett tråkigt besked.
Inte enbart tråkigt, det är positivt i sig, men ligger långt fram i tiden.
Ja, jag får sluta där, jag tänker inte skriva ut exakt vad som händer, bara att det skjuter fram vår fertilitetsresa med åtminstone 5-6 månader.
Lång tid för ett längtande 35-årigt par med diverse besvär... :(
Men...om det funkar i slutändan så kanske det är värt att vänta den där lååånga tiden.

Vi ska iväg på mötet ändå, men på helt andra premisser efter det här beskedet. Och det känns tufft.
Hade hoppats på att vi skulle få hjälp bums och basta.
Nu ska man vänta. Igen! Jag blir fasen tokig på detta jäkla väntandet! :(

Mitt i alltihop upptäcker jag att en av mina kära orkidéer har drabbats av någon slags parasit. Ullöss, eller bladlöss som de också kallas, hade angripit. Fick fatt i en vän som förklarade att de var svåra att bli av med och lätt smittade andra blommor.
Läste mig klokare på nätet och det slutade med tre orkidéer i sopen och nu ska resten omplanteras och få nya blompinnar.
Alla blommor hemma ska behandlas med Provadopinnar i förebyggande syfte.
Tre fönster fick en helsanering, gardiner har tvättats, krukor har skrubbats.

Vilket heltidsjobb en snuskig parasit kan ställa till med.
Det mest tråkiga är att ullössen kom från en helt nyinköpt orkidée, så något säger mig att jag inte är ensam om att göra detta(?).
Jag skrev faktiskt ett inlägg till butiken på Facebook igår, berättade att jag köpt en orkidée med ullöss och bad dem bara att titta igenom sina partier (för oftast kan man se ägg i rötterna) för övriga kunders skull, men det inlägget raderade de snabbt, ojoj!
Jaja, det säger väl mer om dem antar jag.

Har i allafall insett att det blir en jobbig tid framöver.
Ullöss eller inte.

2 kommentarer:

  1. Det suger att behöva vänta, men jag antar att det där mötet ändå är ett steg framåt mot målet. Att lixom _göra_ något åt situationen.

    Jag är usel på att kommentera (det är jättesvårt med mobilen på blogspotbloggar, för det mesta försvinner kommentaren bara) men ajg läser varje dag! Nu för tiden har jag i princip aldrig uppe datorn nämligen (idag är ett undantag så jag tänkte passa på att kommentera)

    Jag vet ju hur skitjobbigt du har haft det... Jag önskar så att ni ska få nå ert mål - och att ni ska få det utan de där sju sorgerna och åtta bedrövelserna.

    kram
    JVJK

    SvaraRadera
  2. Ullöss är absolut det värsta man kan få på blommor. Jag har haft det och det slutade med att jag fick slänga massor av blommor efter att försökt med allt möjligt. Trist att ni ska behöva vänta men det är i alla fall på gång även om det ligger ett tag framåt. Tiden går så fort så vips är ni där.

    SvaraRadera