onsdag 18 juni 2014

Det finns idioter överallt

Jag själv inkluderat. Ingen är perfekt.
Men igår slog det liksom över lite.
Först en anonym kommentar som bara kändes konstig, men sen blev det faktiskt etter värre.

En släkting undrade på fullaste allvar om det inte var dags att ta bort våra hundar.
????
För att??
Jo, de var ju "så sjuka".
????
Hon ansåg att eftersom de var så sjuka 2012, plus att Tequila har artros(som är under kontroll), samt att de nu har tampats med öroninflammation i flera veckor, gjorde att det var helt berättigat att ställa den frågan.

Skulle jag skratta eller gråta?
Sambon röt ifrån och tog hand om situationen. Han är då en klippa att lita på när jag tappar talföret.
Men seriöst..?

Jag vet att det finns folk som avlivar djur på betydligt svagare grunder än öroninflammation, men jag skulle aldrig göra det! Skulle aldrig ens komma på tanken!
Är fortfarande lite chockad över det hela och har hela natten legat vaken och funderat på hur vi människor fungerar egentligen.
Tyvärr har jag inga svar och inte har jag blivit klokare heller, bara tröttare.

2 kommentarer:

  1. Oj det var att göra det lätt för sig... Avliva på grund av nåt som inte skadar djuret, usch!

    Styrkekramar!
    JVJK

    SvaraRadera
  2. sitter här å gapar. nog för att det finns folk som har kvar sina djur för länge. men då kan dom inte gå pga smärta eller helt enkelt är gamla å utslitna. men att ta bort dom för öron problem som går att mediciner är väl ändå att ta i lite i. den människan har nog aldrig haft djur.
    det är svårt nog den dagen kommer när vi inte längre har något val. då vi måste besluta det svåra beslutet.
    tycker verkligen synd om den människan som aldrig fått uppleva djurens ofattbara, oskylldiga, kravlösa kärlek som dom ger oss oavsett hur vi som människor ser ut, tycker och tänker. äkta kärlek låter man inte gå så där enkelt bara för att...
    kram

    SvaraRadera