tisdag 15 maj 2012

Skov

Det har inte blivit så mycket skrivet på sistone, mest bilder och ordspråk.
Det finns en anledningen och den heter SKOV.

Jag har kommit in i ett helt sjukt jobbigt skov i min sjukdom, som tar musten ur mig.
Förra veckan fick jag föraningar, sen fick jag trots allt en hyfsad helg.
Gårdagen vaknade jag upp tillsammans med en smärre förkylning och under dagen bara small det till i kroppen. Jag har så ont och jag är så stel och jag knaprar tabletter som värsta knarkaren.

Dejten skulle ha kommit hit idag, men ringde återbud igår och om jag blev lite ledsen i ögat först, så är jag väldigt tacksam nu.
Detta är inget skede av mitt liv som jag vill dela med någon jag inte känner så bra än. Han har redan fått se några dåliga sidor och det gör mig inget, för dåliga sidor har vi alla, så även han.
Men just det här...när jag bara gråter och känner mig så hjälplös och liten och kroppen skakar av smärta.

Min sjukdom är min mörka sida, mitt svarta får, min mest negativa "egenskap" som jag helst inte vill dela med mig av.
Jag vet, med en ny kärlek i livet är det oundvikligt så småningom.
Men just nu så får det gärna vänta ett tag till. Tills han tycker om mig så mycket att han kan leva med det.
 


1 kommentar:

  1. fy helsike säger jag bara. vet hur det är. man vill gärna bara "försvinna" för ett tag tills det går över. skickar lite healing till dig.
    stor bamsekram.

    SvaraRadera