tisdag 12 juni 2012

Förtroende

Jag förstörde någonting igår.
Något som jag faktiskt är väldigt, väldigt rädd om.
Jag trodde inte att det skulle bli ett sådant rabalder på ett enkelt inlägg om tankar och känslor. Om att prata i sömnen.
I början skrattade jag lite, sen var det inte kul längre.

Dejten blev väldigt sårad. Med all rätt.
Jag grät floder hela kvällen och önskade mig en tidsmaskin för att dra tillbaka klockan. För att inte begå misstaget att lägga ut den där känslan på bloggen.
Jag kunde ha hållit den för mig själv istället. Alla känslor och tankar behöver faktiskt inte skrivas ned.

Det kan ta åratal att bygga upp ett förtroende och sedan behövs det bara en sketen sekund för att bryta det.
Jag vet inte om jag kan reparera den här skadan.
Men jag tänker göra allt jag kan och lite till för att försöka.


3 kommentarer:

  1. Jag läste både inlägget och de flesta kommentarerna igår och visst var en del inte så trevliga. Men vad exakt ber du om ursäkt för?
    Vad var det som sårade killen?
    Du skrev ju inte de där kommentarerna. Du skrev ju bara att du var ledsen, men också att det inte var någons fel vad man drömde. Att du inte höll något emot, för det var inget man gjorde. Så vad gjorde du för fel? Jag förstår verkligen inte.

    SvaraRadera
  2. Inte jag heller. Fattar varför han blev så störd av det. Karlar får väl för sjutton tåla lite grann annars är det väl för dåligt. Du måste väl få känna som du vill eller???? Fullt förstålia känslor som de flesta kvinnor skulle ha känt. Att reagera lite grann som du gjorde var väl milt. Andra skulle som sagt reagerat med hårdare bandage minsann.

    SvaraRadera
  3. Ok.....ej..? Känner varken dig eller killen, men tänker direkt överdrivet känslig kille med uppenbara problem och alldeles för snäll tjej med dåligt självförtroende.
    Förstod han inte att du blev ledsen? Förstår du inte att han leker med dig?

    SvaraRadera