måndag 5 november 2012

Tänk om jag inte vaknar

Denna sanslösa, sjukliga trötthet i kombination med helvetessmärtor är ingen höjdare.

När jag i vanliga fall känner behov av att inta morfin, så är jag kanske inte trött(sovtrött). Men bara en halvtimme efter att jag tagit morfinet, så sover jag likt ett barn utan morgondag.
När man gått med sådana smärtor under en tid, så känns det som något underbart, fantastiskt att kunna somna tack vare medicin.

Men nu, när hela jag är ett enda stort sömnmedel, så törs jag bara inte ta något morfin och gudarna ska veta att jag har haft behovet hela dagen...
Men jag tänker hela tiden att när jag är så trött och hur jag svarar på morfin i "vanliga fall"...tänk om jag inte vaknar?

Så här halvsitter jag i soffan, men våta kinder och fnasiga, illröda ögon som bara gör ont. Med tår som jag hela tiden tittar så de sitter kvar och med axlar och armbågar som skriker. Huvudet som en stor zombie.
Jag behöver morfinet, men jag törs inte.
Det blir åter en lång och jobbig natt utan återvändo.

2 kommentarer:

  1. Åh men herregud... Din stackare!!

    Kramar i massor

    SvaraRadera
  2. nog kommer du vakna så ta ditt morfin du. om du inte skulle vakna så har det inte med morfin-redan-trött utan då har du nog överdoserat rejält. och det tror jag inte att du gör. det är bättre att vara trött på natten å få sova så man orkar med dagen bättre. men vet hur det är. tycker oxå jag käkar allt för mycket men vad ska man göra. så länge man inte lyser som en neonstolpe får man vara glad ;)
    kram

    SvaraRadera